طلاق توافقی چقدر طول میکشد

دراین مقاله سعی بر این داریم به این پرسش پاسخ دهیم که طلاق توافقی چقدر طول میکشد. تا قبل از تصویب بخشنامه جدید طلاق توافقی در سال ۱۳۹۷ مدت زمان طلاق توافقی کوتاه بوده و حتی در برخی موارد در ظرف یک روز انجام می شد. اما

بعد از سال ۱۳۹۷ و تصویب قانون جدید طلاق توافقی با هدف اینکه مدت زمان طلاق توافقی بیشتر شود، مراحل طلاق توافقی را افزایش دادند تا زوجین فرصت بیشتری برای فکر کردن در مورد طلاق داشته باشند و نسبت به طلاق فوری اقدام نکنند. بنابراین با اجباری کردن مشاوره و دستور ارجاع پرونده ها با موضوع طلاق توافقی به شوراهای حل اختلاف جهت صلح و سازش و منصرف کردن زوجین از طلاق، زمان طلاق توافقی طولانی شده است. در ادامه به توضیح اینکه طلاق توافقی چه مدت طول میکشد، می پردازیم.

مراحل طلاق توافقی چقدر طول میکشد

در پاسخ به این پرسش که طلاق توافقی چقدر طول میکشد ؟  باید گفت طول مدت طلاق توافقی بسته به اینکه زوجین چه روشی را جهت انجام طلاق توافقی انتخاب کنند متفاوت خواهد بود. بنابراین در ادامه به بررسی اینکه طلاق توافقی با وکیل چقدر طول می کشد و طلاق توافقی بدون وکیل چقدر طول می کشد می پردازیم وهمچنین به این پرسش که رای دادگاه برای طلاق توافقی چقدر طول پاسخ می دهیم. بنابراین مدت زمان طلاق توافقی در هر کدام از روش ها را بررسی میکنیم

طلاق توافقی با وکیل چقدر طول میکشد

چنانچه زوجین جهت طلاق توافقی به وکلای دادگستری مراجعه نمایند، انجام مراحل طلاق توافقی می تواند بدون نیاز به حضور زوجین و در کوتاه ترین زمان صورت گیرد. به طور مثال مدت زمان طلاق توافقی با وکیل طلاق توافقی در گروه وکلای دادهومان در کمترین زمان ممکن بین ۱۰ تا ۴۰ روز کاری انجام می پذیرد. برای اطلاع از روند انجام طلاق توافقی فوری توسط وکیل طلاق توافقی می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

مرکز تخصصی وکالت و مشاوره حقوقی دادهومان

جهت ارتباط با وکیل طلاق توافقی  

تماس حاصل نمایید

(۲۰ خط ویژه)
(۲۰ خط ویژه)
(تلفن همراه)

طلاق توافقی بدون وکیل چقدر طول میکشد

باید گفت که چنانچه زوجین بخواهند هر دو در مراحل طلاق توافقی شخصا حضور داشته باشند و به صورت مستقیم برای دادخواست طلاق توافقی اقدام کنند، باید جلسات مشاوره اجباری را جهت ثبت دادخواست طلاق توافقی پشت سر بگذارند. مشاوره های اجباری حدود حداقل دو ماه زمان می برد و پس از آن مرحله شورا و دادگاه نیز حداقل دو ماه زمان می برد. بنابراین حداقل زمان طلاق توافقی بدون وکیل و در صورتی که زوجین خود پروسه طلاق توافقی را انجام دهند، حدود بین ۳ تا ۵ ماه تا اخذ رای قطعی طلاق توافقی طول می کشد. البته در صورتی که رای صادره در مرحله بدوی برای طلاق توافقی با سلب حق تجدیدنظر خواهی و فرجام خواهی توسط زوجین قطعیت یابد. زیرا اگر رای طلاق توافقی قطعیت نداشته باشد طول مدت طلاق توافقی بیشتر خواهد شد.

سوالی که در این مورد پیش می آید این است که چنانچه زوجه وکالت در طلاق داشته باشد طلاق توافقی چند روز طول میکشد. در پاسخ باید گفت اگر زوجه با حق طلاق نسبت به طلاق توافقی اقدام کند بسته به اینکه حق طلاق وی کامل باشد یا نه مدت زمان طلاق توافقی متفاوت خواهد بود. زیرا دادنامه طلاق توافقی پس از صدور در مرحله بدوی در دو مرحل تجدیدنظر و فرجام هر کدام در مهلت بیست روز قابل اعتراض است. اگر در وکالت در طلاق اختیار سلب حق تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی قید نشده باشد، زوجه باید ۴۲ روز صبر کند و بعد از آن می تواند گواهی قطعیت از دادگاه اخذ نماید. بنابراین این ۴۲ روز نیز به مدتی که در بالا گفته شد اضافه خواهد شد و طول مدت طلاق توافقی را بیشتر خواهد نمود.

رای دادگاه برای طلاق توافقی چقدر طول میکشد ؟

در طلاق توافقی بجز شرکت در جلسات مشاوره برای طلاق، جلسه دادگاه و مشاوره در دادگاه نیز لازم است که زوجین برای اخذ رای طلاق توافقی باید این مراحل را نیز انجام دهند. بنابراین در پاسخ به این پرسش که رای طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟ و مدت زمان رسیدگی به طلاق توافقی در دادگاه چقدر است؟  باید گفت بسته به اینکه طلاق توافقی در تهران یا شهرستان باشد، مدت زمان طلاق توافقی در دادگاه متفاوت است و همینطور مدت زمان طلاق توافقی در تهران نیز بسته به شعبه رسیدگی کننده متفاوت است. به طور کلی در بالا در این خصوص توضیح داده شد بنابراین اینکه پروسه طلاق توافقی چقدر طول میکشد به عواملی زیادی بستگی دارد که یک وکیل با تجربه در این مورد می تواند در کوتاه ترین زمان این پروسه را انجام دهد و در این راه شما را همراهی نماید.

مدت زمان طلاق توافقی در تهران

مدت زمان طلاق توافقی در تهران با شهرستان متفاوت است و  بسته به اینکه توسط وکیل دادگستری انجام شود یا خیر متفاوت خواهد بود. در صورتی این پروسه توسط وکیل طلاق توافقی دادهومان انجام شود بین ۱۰ تا ۱۵ روز کاری زمان می برد.  مدت زمان طلاق توافقی در شهرهای  دیگر را باید در شهر خود پرس و جو کنید و یا چنانچه زوجه در تهران سکونت دارد، می توانید برای اقدام به تهران مراجعه نمایید. زیرا مدت زمان طلاق توافقی در تهران کوتاه تر از شهرهای دیگر می باشد. مدت زمان طلاق توافقی در تهران بسته به اینکه شما چه زمانی اقدام به انجام مراحل طلاق توافقی نمایید و طلاق شما به کدام شعبه رسیدگی کننده ارجاع شود می تواند اندکی متفاوت باشد برای مثال اکثر شعبات در تهران از انجام طلاق توافقی در آخر ماه، به جهت ارایه آمار شعبه خودداری می کنند. جهت اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با وکلای ما تماس حاصل نموده و از تجربه آنها در این زمینه بهره مند شوید.

 طلاق توافقی توسط وکلای متخصص طلاق توافقی دادهومان حدود ۱۰ الی ۴۰ روز کاری زمان می برد 

جهت دریافت مشاوره حقوقی 

با ما تماس حاصل فرمایید

(۲۰ خط ویژه)
(۲۰ خط ویژه)
(تلفن همراه)

2 دیدگاه

    • سلام
      با دارا بودن وکالت در طلاق می توان برای طلاق توافقی اقدام کرد. مراحل طلاق توافقی توسط وکیل حدود ده روز کاری زمان می برد. برای اطلاع از روند کار لطفا با دفتر تماس حاصل فرمایید.
      با تشکر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *