سریع ترین راه طلاق توافقی

در برخی موارد ادامه زندگی برای زوجین غیرممکن شده و به دنبال سریعترین راه طلاق توافقی می باشند. در قوانین ایران برای طلاق راه های متفاوتی وجود دارد.

درخواست طلاق به سه نحوه می تواند مطرح گردد، طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن و طلاق توافقی. طلاق توافقی به عنوان سریع ترین راه طلاق و همچنین آسانترین راه طلاق شناخته می شود.

مرکز تخصصی وکالت و مشاوره حقوقی دادهومان

انجام طلاق توافقی در حدود ۱۰ الی ۳۰ روز کاری

جهت مشاوره با وکیل طلاق توافقی

تماس حاصل نمایید

(۲۰ خط ویژه)
(۲۰ خط ویژه)
(تلفن همراه)

مراحل طلاق ازطرف مرد، حداقل نه ماه تا یک سال و نیم زمان می برد. در حالتی که زوج می خواهد از زوجه جدا شود و زوجه تمایلی به جدایی ندارد یا توافق بر جدایی نمی کنند، زوج که مطابق قانون ایران حق طلاق دارد، می تواند با پرداخت حقوق مالی زوجه او را طلاق دهد. بنابراین طلاق سریع از طرف مرد تنها با پرداخت کلیه حقوق مالی زن امکان پذیراست اما این راه جزء سریع ترین راههای طلاق محسوب نمی گردد.

طلاق از طرف زن  نیز با اثبات یکی از ۱۲ مورد عسروحرج مندرج در سند نکاحیه که در قانون طی ۶ بند آمده است امکان پذیر است. چون زن در حقوق ایران حق طلاق ندارد و تنها در صورت اثبات موارد احصاء شده قانونی، می تواند طلاق بگیرد. بنابراین طلاق سریع از طرف زن امکان پذیر نخواهد بود. در واقع طولانی ترین نوع طلاق، طلاق ازطرف زن است که حداقل بین نه ماه تا دو سال ممکن است زمان  ببرد لذا جز راه های طلاق سریع و آسان محسوب نمی گردد.

طلاق توافقی یا طلاق تفاهمی که به طلاق فوری نیز معروف است، به عنوان سریع ترین راه طلاق گرفتن محسوب می شود.  طلاقی است که هر دو طرف، زن و مرد، قصد جدایی و خاتمه دادن به زندگی مشترک را دارند. دلیل اینکه این طلاق، سریع ترین روش طلاق است، این است که  زوجین در خصوص تمام مسائل مالی و غیر مالی ناشی از رابطه زوجیت قبل از ورود به مرحله دادگاه، توافق می کنند. در نتیجه همین توافق وعدم وجود اختلاف، رسیدگی دادگاه در خصوص مسائل مالی و غیر مالی را به شدت کوتاه نموده و طلاق توافقی در کمترین زمان انجام می پذیرد. در واقع دادگاه پس از بررسی توافقات طرفین بر مبنای آن رای طلاق توافقی را صادر می کند بنابراین سریع ترین راه طلاق، طلاق توافقی است.

سریع ترین روش طلاق توافقی

از آنجا که حفظ بنیان خانواده به عنوان یکی از مهمترین ارکان جامعه، امری ضروری است، در همین راستاد بنا بر قانون جدید طلاق توافقی زوجین اگر بخواهند برای گرفتن طلاق توافقی اقدام کنند ، باید جلسات مشاوره در مراکز بهزیستی، قبل از طلاق را گذرانده باشند و گواهی عدم انصراف از طلاق دریافت کنند تا بتوانند مراحل طلاق توافقی را شروع کنند.

سریع ترین راه برای طلاق توافقی این است که زوجین در خصوص کلیه حقوق مالی و غیر مالی به توافق برسند و توافقات خود را نزد وکیل دادگستری متخصص در طلاق توافقی اعلام نموده و از مشاوره یک وکیل خبره در این زمینه استفاده کنند. بنابراین در بین راههای سریع طلاق گرفتن مراجعه به وکیل سریع ترین راه برای طلاق توافقی است زیرا وکیل با دانش و تخصص کافی در این زمینه می تواند در کوتاه ترین زمان، طلاق توافقی را برای زوجین انجام دهد.

با توجه به اینکه انجام مراحل طلاق توافقی با توجه به آخرین مقررات و آیین نامه های مصوب در این زمینه و رویه عملی دادگاهها در این خصوص، خود تخصص خاص خود را می طلبد و وکلایی که در این زمینه فعالیت می کنند این مسیر را به درستی می دانند، بنابراین باید گفت که سریع ترین روش طلاق توافقی اعطای وکالت به وکلای متخصص طلاق توافقی است.

طلاق توافقی سریع

در برخی موارد نیز طلاق توافقی سریع یکی از بهترین راه های طلاق است. چنانچه طرفین تصمیم قطعی بر جدایی داشته باشند و بخواهند در کوتاه ترین زمان ممکن طلاق توافقی سریع بگیرند، بهتر است انجام مراحل را به دو نفر وکیل دادگستری متخصص طلاق توافقی بسپارند، وکیل طلاق توافقی بنیاد حقوقی دادهومان بدون نیاز به حضور زوجین در هیچ یک از مراحل دادگاه و مشاوره، در کوتاه ترین زمان ممکن یعنی در حدود ۱۰ الی ۱۵ روز کاری کلیه مراحل طلاق توافقی انجام می دهند.

مراحل طلاق توافقی سریع

برای انجام مراحل سریع طلاق توافقی باید به دفتر وکیل طلاق توافقی مراجعه نموده و توافقات خود را به وکیل طلاق توافقی اعلام نمایید. پس از آن وکیل با توافقات اعلام شده بدون حضور زوجین فرآیند طلاق توافقی سریع را انجام داده و در کوتاه ترین زمان رای طلاق توافقی را اخذ می نماید. کوتاه ترین زمان طلاق فقط با حضور دو نفر وکیل طلاق توافقی میسر است .

جهت اطلاع دقیق از مراحل طلاق توافقی سریع می توانید با وکیل متخصص طلاق توافقی دادهومان تماس حاصل نمایید.

 جهت مشاوره طلاق توافقی سریع

  تماس حاصل نمایید

(۲۰ خط ویژه)
(۲۰ خط ویژه)
(تلفن همراه)

4 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    من و همسرم توافق کردیم برای طلاق. سریع ترین روش طلاق رو ممنون میشم بگید که ما میتونیم انجام بدیم و در کوتاه ترین زمان رای طلاق توافقی بگیریم ؟

    • سلام
      در صورت توافق زوجین کوتاهترین و بهترین راه طلاق، طلاق توافقی می باشد. طلاق توافقی توسط دو نفر وکیل در ظرف ده روز کاری قابل انجام است
      موافق باشید

  2. سلام
    وقت بخیر ببخشید من میخوام در کوتاه ترین زمان ممکن از همسرم جدا بشم چون دارم کارای مهاجرت رو انجام میدم
    سریع ترین روش طلاق اگه امکان داره به من بگید ؟
    مهریه رو هم پرداخت کردم

    • سلام دوست عزیز
      سریع ترین روش طلاق، طلاق توافقی می باشد. برای این کار لازم است در مورد کلیه مسائل مالی و غیر مالی ناشی از رابطه زوجیت با همسر خود توافق کنید و سپس به وکیل طلاق توافقی مراجعه نمایید. در این حالت بین ده تا بیست روز طلاق توافقی قابل انجام خواهد بود.
      روز خوبی داشته باشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *