مشاوره حقوقی آنلاین

وکیل دادگستری در حال ارائه مشاوره حقوقی به صورت آنلاین با لپ تاپ می باشد و پاسخ سوالات حقوقی را ارائه می دهد

مشاوره حقوقی آنلاین یکی از روشهایی است که شما می توانید به صورت آنلاین سوالات حقوقی خود را با وکیل دادگستری در میان بگذارید. این نوع مشاوره از طریق پرسش و پاسخ موجود در ذیل صفحه در گروه وکلای دادهومان قابل انجام می باشد. این نوع مشاوره بصورت رایگان است و مخصوص سوالات کوتاه و مختصر می باشد. در صورتی که سوال حقوقی شما کوتاه نیست بهتر است از مشاوره حقوقی تلفنی یا حضوری بهره مند شوید.

مشاوره حقوقی آنلاین چیست؟

امروز پیشرفت تکنولوژی و گسترش ابعاد آن در زندگی ما باعث شده که خیلی از خدمات را بتوانیم به صورت آنلاین دریافت کنیم. یکی از این خدمات که در فضای مجازی ارائه می شود اصطلاحاً مشاوره حقوقی آنلاین نامیده میشود. در این نوع خدمات، در فضای مجازی اقدام به ارائه مشاوره حقوقی میشود.

مشاوره آنلاین به صورت رایگان است. بدین صورت که شما یا در سایتی که مشاوره حقوقی آنلاین رایگان در آن ارائه میشود به صورت آنلاین سوال حقوقی خود را مطرح نموده و با وکیل دادگستری مشاوره حقوقی مینمایید و یا از طریق وسایل ارتباط جمعی مثل اینستاگرام، تلگرام یا واتس اپ که در آن مطالبی جهت بالا بردن اطلاعات حقوقی توسط وکیل متخصص ارائه میشود امکان پاسخگویی به سوالات حقوقی شما وجود دارد.

بعضا برخی از وکلا در اینستاگرام مبادرت به انجام لایو با موضوعات آموزشی جهت بالا بردن آگاهی حقوقی جامعه  مینمایند که خود میتواند نوعی مشاوره حقوقی و برخورداری از نظر یک وکیل متخصص باشد. بنابراین امروز برخورداری از خدمات حقوقی فقط به صورت حضوری نیست بلکه فضای مجازی به وسیله ای جهت ارائه مشاوره و ارتباط با وکیل دادگستری تبدیل شده است در نتیجه در سریعترین زمان ممکن، میتوان به صورت آنلاین از مشاوره تخصصی وکیل برخوردارشد.

نکاتی که به شما کمک می کند مشاوره حقوقی آنلاین بهتری داشته باشید

۱-سوالات خود را به صورت کوتاه و مختصر بپرسید تا بتوانید جواب های دقیق تری دریافت کنید. از حاشیه پردازی و ارائه مسائل غیر مرتبط خودداری کنید. گاهی توضیح یک سری مسایل غیر حقوقی فقط وکیل را سر در گم میکند.

۲-توجه داشته باشید که مشاوره حقوقی آنلاین برای سوالات کلی و موضوعات ساده مناسب است. اگر سوالات حقوقی شما پیچیده است و نیاز به پرسش های متعدد وکیل جهت روشن شدن موضوع دارد بهترین راه استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی یا حضوری میباشد.

۳-حتما دقت کنید که از وکیل دادگستری مشاوره حقوقی دریافت نمایید. زیرا درست است که مشاوره حقوقی آنلاین یکی از سریعترین راه های مشاوره حقوقی است اما در فضای مجازی ممکن است افرادی بدون داشتن تخصص به شما مشاور حقوقی دهند و شما را گمراه کنند. بنابراین از یک سایت یا موسسه حقوقی معتبر اقدام به دریافت مشاوره نمایید.

۴-درهنگام طرح سوال حقوی، آدرس ایمیل و شمار تلفن خود را نیز ارسال نمایید تا امکان ارتباط وکیل با شما در کمترین زمان ممکن وجود داشته باشد.

مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل دادگستری

مشکلات و مسائل حقوقی خود را از طریق ارسال دیدگاه در ذیل این صفحه با وکیل دادگستری در میان بگذارید

در اولین فرصت ممکن پاسخ ارائه خواهد شد

6 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشيد.. بنده خودرويي خريداري كردم و تمام وجه آن را پرداخت نمودم در حال حاضر فروشنده متاسفانه فوت شده است. مي خواستم از جناب وكيل راهنمايي بخواهم كه براي دريافت سند خودروي خود چه كاري بايد انجام دهم؟ ممنون از وقتي كه مي گذاريد

    • با سلام
      خواهش میکنم، اگر وراث معامله را تایید می کنند ابتدا از وراث تقاضا کنید نسبت به حضور در دفتر خانه و تنظیم سند رسمی انتقال یا اعطای وکالت در این زمینه اقدام نمایند. در صورت عدم همکاری وراث متوفی، شما باید نسبت به تهیه انحصار وراثت متوفی اقدام کرده و سپس نسبت به طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی انتقال علیه ورثه اقدام نمایید.
      روز خوبی داشته باشید

  2. سلام، پدر اینجانب در اردیبهشت ماه امسال فوت کرد و اقدامات قانونی در خصوص انحصار وراثت و پرداخت مالیات بر ارث انجام شده است. خواهرم که در خارج از کشور زندگی میکند، به دلیل نگرانی از وضعیت بیماری در آن کشور و اعمال قرنطینه های پی در پی در آن کشور، نمیتواند به سفارت مراجعه کند. در این شرایط برای انتقال مالکیت دارائی ها و تقسیم ارث چه اقدامی باید انجام دهیم؟ آیا امکان دارد تقسیم ارث و انتقال مالکیت دارائی ها بدون وکالتنامه از خواهرم انجام شود؟ با احترام

    • با سلام
      دوست عزیز هر گونه اقدام حقوقی اعم از فروش و نقل و انتقال، نسبت به سهم الارث خواهر محترمتان باید توسط شخص خود ایشان یا وکیل قانونی وی با در اختیار داشتن وکالتنامه معتبر انجام شود. .متاسفانه بدون تنظیم وکالتنامه با اختیارات کامل و لازم نسبت به سهم ایشان نمی توانید هیچ گونه عمل حقوقی انجام دهید. ولیکن نسبت به سهم خودتان انجام اعمال حقوقی بلامانع است
      اوقات خوبی داشته باشید.

      • باسلام،بنده دریک پرونده دیه برایم تعیین شده وطرف دعوا دیه را به حساب دادگستری واریز نموده است،بنده برای دریافت دیه باید منتظر پیامک ثنا باشم یا اینکه باید حضورا مراجعه نمایم وسوال بعدی اینکه آیا میتوانم برای دریافت دیه به همسرم وکالت بدهم که ایشان دیه را دریافت نمایند

        • سلام و وقت بخیر.
          شما باید حضورا مراجعه کنید. چون وکالت در دادگستری صرفاً توسط وکلای دادگستری امکان پذیر است لذا از طریق وکالت به همسرتان نمی توانید مبلغ دیه را دریافت کنید.
          روز خوبی داشته باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *