تنظیم اوراق قضایی و لوایح

وکیل دادگستری پشت میز در دفتر وکالت نشسته و برگه ای در دست دارد و در حال تنظیم اوراق قضایی می باشد

اوراق قضایی و لوایح مسیر اصلی دعوای شما را تعیین می کند با تنظیم آنها توسط وکیل دادگستری با تجربه، امکان موفقیت دعوای خود را بالا ببرید.

تنظیم دادخواست

تیم حقوقی دادهومان شما را در تنظیم دادخواست حقوقی یاری می نماید

تنظیم لایحه

تنظیم لایحه پرونده خود را توسط تیم حقوقی دادهومان انجام دهید

تنظیم شکوائیه

تیم حقوقی دادهومان شما را در تنظیم شکوائیه پرونده کیفری یاری می نماید

مرکز تخصصی وکالت و مشاوره حقوقی بنیاد وکلای دادهومان

جهت درخواست تنظیم اوراق قضایی

با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید

(۲۰ خط ویژه)

نکاتی که در تنظیم اوراق قضایی و لوایح حائز اهمیت است

قاضی با خواندن  اوراق قضایی و لوایح ادعایی که شما دارید را مورد برر(سی قرار میدهد و اطلاعات لازم در خصوص پرونده را از همان اوراق قضایی که شما به وی ارائه میدهید دریافت مینماید. اگر اوراق قضایی به طور دقیق تنظیم شده باشند و توسط یک وکیل متخصص در آن زمینه تهیه و تدوین شده باشند کمک قابل توجهی در اثبات ادعا شما یا دفاع از شما دارند. بنابراین نحوه تنظیم اوراق قضایی و لوایح یکی از مهمترین مراحل طرح یا دفاع از یک دعوا می باشد.

نکاتی که در تنظیم اوراق قضایی و لوایح حائز اهمیت است

کسی که اوراق قضایی و لوایح را تنظیم می کند با در زمینه موضوعی که می خواهد اوراق قضایی را تنظیم نماید تجربه و تخصص کافی داشته باشد. اصولا علاوه بر دانش و تجربه دقت و مهارت نوشتاری نیز لازمه تنظیم یک دادخواست یا شکوائیه یا لایحه می باشد. در زیر مهاراتهایی که یک وکیل متخصص باید داشته باشد تا بتواند اوراق قضایی مناسب و قوی تنظیم نماید آورده می شود.

دقت در تنظیم اوراق قضایی و لوایح

یک وکیل خوب هنگام تنظیم اوراق قضایی و لوایح باید از دقت بالایی برخوردار باشد و فقط به مطالبی که دادگاه به آن توجه دارد بپردازد و از زیاده گویی و بیان مطالب اضافی در متن لوایح خود خودداری نماید. دقت در اینکه چه مطالبی را بیان کند تا ارزش لایحه را نزد قاضی بالا ببرد و توجه وی را به مطالب مهم جلب نماید.

رویه قضایی در تنظیم اوراق قضایی و لوایح

رویه عملی دادگاه ها ریزه کاری هایی دارد که حتما باید در تنظیم اوراق قضایی مورد لحاظ قرار گیرد. بدون توجه به این موضوع ممکن است دادخواست یا شکوائیه شما به نتیجه نرسد و یا اینکه هزینه دادرسی بالایی داشته باشد.

وکیل دادگستری با اشراف به رویه عملی دادگاه و آشنایی با انواع دعاوی مالی و غیر مالی و هزینه آنها میتواند دعوا یا شکایت کیفری متناسب شما را با کمترین هزینه ممکن طرح و اقامه نماید.

آگاهی و دانش در تنظیم اوراق قضایی و لوایح

شخصی که اوراق قضایی و لوایح را تنطیم میکند باید از آگاهی و دانش کافی در این زمینه برخوردار باشد یک وکیل متخصص با آگاهی از اینکه از چه قوانینی جهت اثبات ادعای شما استفاده کند و همچنین چگونه بتواند ادعای شما را مستند و با دلیل بیان نماید و از کدام مواد قانونی در لایحه یا دادخواست یا شکوائیه استفاده کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

شخصی که علم و دانش کافی در این زمینه ندارد قطعا نمی تواند دادخواست، لایحه یا شکواییه خوبی برای شما تنطیم کند.

بیان صریح و روان در نگارش اوراق قضایی و لوایح

به همان اندازه که علم و دانش یک وکیل متخصص میتواند در بیان امور موثر باشد نحوه بیان مطالب نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. یک وکیل خوب باید از قدرت بیان روان و صریح برخوردار باشد و بتواند مطالب شما را به ساده ترین و در عین حال علمی ترین روش ممکن بیان کند.

گروه حقوقی دادهومان متشکل از یک تیم حرفه ای از بهترین وکلای تهران اقدام به ارائه خدمات نگارش اوراق قضایی و لوایح مینماید.