وکیل طلاق از طرف زن

وکیل طلاق از طرف زن در دفتر خود با موکل صحبت می کند و دست خود را روی دست موکل قرار داده است

وکیل طلاق از طرف زن در این باره می گوید گاهی اوقات اختلافات زناشویی در بین زوجین اوج میگیرد و  اقدامات درمانی و مشاوره روانشناسی میسر واقع نشده است. زوجه چاره ای جز طلاق و جدایی برای نجات زندگی خود ندارد و به دنبال راهی برای درخواست طلاق از محاکم است. راهکارهایی را در این زمینه قانون پیش بینی نموده است و حقوقی را برای زن در نظر گرفته است. در این زمینه به خلاصه ای از مصاحبه با وکیل طلاق از طرف زن می پردازیم.

مرکز تخصصی وکالت و مشاوره حقوقی بنیاد وکلای دادهومان

جهت مشاوره با وکیل طلاق از طرف زن

با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید

(۲۰ خط ویژه)
(۲۰ خط ویژه)
(تلفن همراه)

طلاق از طرف زن در دوران عقد

گاهی سوال از وکیل طلاق پرسیده می شود طلاق از طرف زن در دوران عقد چه شرایطی دارد. باید گفت با عقد نکاح حقوق و تکالیف زوجین نسبت به همدیگر آغاز میشود . شرایط و نحوه طلاق پس از انعقاد عقد نکاح نسبت به زوجینی که هنوز زندگی مشترک را تشکیل نداده اند تفاوتی ندارد. بنابراین طلاق به درخواست زن در دوران عقد همان شرایط طلاق از طرف زن را دارد که در ذیل توضیحات لازم در این خصوص داده خواهد شد.

طلاق از طرف زن و مهریه

سوال این است که اگر طلاق از طرف زن باشد مهریه به زن تعلق میگیرد؟ بله، مهریه طلب مسلم و مستند به سند رسمی مرد به زن است. و عند المطالبه هر زمان که زن مطالبه کند به وی تلق می گیرد. اگر درخواست طلاق از طرف زن باشد مشکلی در مطالبه مهریه بوجود نمی آید.

شرایط طلاق از طرف زن

بر اساس ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی اگر شرایط عسروحرج در زوجه وجود داشته باشد میتواند بر مبنای آن از دادگاه درخواست طلاق نماید. شرایط عسرو حرج از قرار ذیل می باشد.

  • ترک زندگی خانوادگی توسط زوج، حداقل به مدت شش ماه متوالی و یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر وجه.
  • اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلاء وی به مشروبات الکلی که به اساس  زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم باشد. در صورتی که زوج به تعهد خود عمل ننماید و یا پس از ترک، مجدداً به مصرف موارد مذکور روی آورد، بنا به درخواست زوجه، طلاق انجام خواهد شد.
  • محکومیت قطعی زوج به حبس پنج سال یا بیشتر.
  • ضرب و شتم یا هر گونه سوء رفتار مستمر زوج که صرفاً با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.
  • ابتلا زوج به بیماریهای صعب العلاج روانی یا ساری یا هر عارضه صعب العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل نماید.
  • سایر مواردی که دادگاه عسروحرج زوجه را احراز نماید.

بنابراین اگر یکی از موارد فوق در شما وجود دارد شما میتوانید از دادگاه درخواست طلاق نمایید.

شما میتوانید در این زمینه با وکیل طلاق از طرف زن و متخصص در امور خانواده تیم حقوقی دادهومان مشاوره نمایید. وکیل طلاق از طرف زن در صورتی که شرایط شما را منطبق با قانون و رویه قضایی طلاق از طرف زن تشخیص دهد پرونده درخواست طلاق شما را بر عهده خواهد گرفت و یا مشاوره لازم در این زمینه به شما ارائه خواهد داد.

مدارک مورد نیاز برای طلاق از طرف زن

  • اصل سند ازدواج یا رونوشت آن.
  • شناسنامه و کارت ملی زوجین.
  • دلیل و مستند درخواست طلاق که منطبق با یکی از شرایط فوق الذکر است.

طلاق از طرف زن چقدر طول می کشد

این دعوا در دادگاه خانواده مطرح میشود. دو عامل در طول دادرسی تاثیر میگذارد. اول اینکه پرونده طلاق شما به کدام شما ارجاع گردد. شعب مختلف دادگاههای خانواده از لحاظ تراکم پرونده متفاوت میباشند. برخی دارای وقت رسیدگی کوتاه و برخی نسبتاً بلند مدت هستند. دوم اینکه زوج در مقابل این دعوا چه عکس العملی داشته باشد. در مراحل مختلف دعوا حضور پیدا کرده و اعتراض بزند یا حضور پیدا نکند. بسته به این عوامل طول مدت دادرسی بین شش ماه تا یک سال خواهد بود و گاهاً بیش از این نیز طول کشیده است.