وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی در حال صحبت کردن با زوجین می باشد و حلقه های ازدواج روی چکش عدالت قرار دارند

زوجینی که قصد جدایی از یکدیگر را دارند و در خصوص کلیه حقوق مالی ناشی از زوجیت از جمله مهریه و جهیزیه زوجه و حقوق غیر مالی ناشی از رابطه زوجیت از جمله حضانت فرزند مشترک به توافق رسیده اند می توانند با گرفتن وکیل برای طلاق توافقی کلیه مراحل طلاق توافقی را در کوتاه ترین زمان و بدون حضور خود در هیچ یک از مراحل انجام دهند.

چنانچه زوجین تصمیم قطعی بر جدایی داشته باشند و بخواهند طلاق توافقی بدون حضور زوجین را انجام دهند و یا به هر دلیلی می خواهند طلاق توافقی بدون حضور در جلسات مشاوره را انجام دهند، به وکیل طلاق توافقی مراجعه می کنند. بنابراین  یکی از آسانترین راههای طلاق توافقی مراجعه به وکیل جهت طلاق توافقی است. اما باید قبل از مراجعه به وکیل، هر دو موافق انجام طلاق باشند. یعنی هیچ یک از طرفین مخالفتی با  تشکیل پرونده طلاق توافقی نداشته باشند. در این صورت وکیل طلاق توافقی می تواند روند طلاق توافقی را بدون حضور زوجین انجام دهد.

مرکز تخصصی طلاق توافقی دادهومان

ارائه خدمات وکالت و مشاوره حقوقی طلاق توافقی به صورت تخصصی

تماس از سراسر کشور

مشاوره جقوقی رایگان

(۲۰ خط ویژه)
(۲۰ خط ویژه)
(تلفن همراه)

مراحل طلاق توافقی با وکیل طلاق توافقی دادهومان

جهت انجام پرونده طلاق توافقی خود توسط تیم حرفه ای گروه وکلای دادهومان فقط کافی است با ما تماس بگیرید و یک بار در دفتر وکالت ما حضور پیدا کرده و توافقات خود را به ما اعلام نماید. وکیل متخصص طلاق توافقی توافقات شما را به صورت حقوقی تنظیم نموده و شما توافق نامه را امضا می نمایید. همان توافقنامه در رای طلاق توافقی درج خواهد شد. دو نفر وکیل دادگستری بدون نیاز حضور شما کلیه فرایند پرونده شما را انجام خواهند داد و پس از صدور رای طلاق توافقی می توانید برای دریافت رای به دفتر ما مراجعه نمایید.

زوجیت در دفتر وکالت وکیل طلاق توافقی حضور پیدا کرده اند و حلقه های ازدواج روی ترازوی عدالت قرار دارد

نحوه گرفتن وکیل طلاق توافقی

گرفتن وکیل برای طلاق توافقی در دادهومان از طریق حضوری یا غیر حضوری امکان پذیر است

به صورت حضوری

زوجین می توانند با تعیین وقت قبلی در دفتر وکالت گروه وکلای دادهومان حضور پیدا کرده و پس از ملاقات با وکیل طلاق توافقی و اعلام توافقات به ایشان، صورتجلسه توافقات را که توسط وکیل تنظیم می گردد امضاء نموده و در دفتر وکیل به صورت الکترونیکی وکالتنامه را امضا و به وکیل این اختیار را بدهند تا نسبت به پیگیری مراحل طلاق توافقی اقدام نماید.

به صورت غیرحضوری

با توجه به اینکه در حال حاضر وکالتنامه ها نیز به صورت الکترونیکی تنظیم می شود جهت اعطای وکالت به وکیل لزوما نیازی به حضور در دفتر وکالت نیست. موکلین گرامی می توانند به صورت کاملا غیر حضوری انجام فرایند طلاق توافقی را به ما وکالت دهند و تصویر مدارک خود را از طریق واتساپ برای ما ارسال نموده.

 طلاق توافقی چیست؟

یکی از انواع طلاق که در آن زن و مرد هر دو موافق جدایی می باشند، طلاق توافقی می باشد که به اصلاح عامیانه طلاق تفاهمی هم گفته می شود. در این نوع طلاق، زوجین در مورد کلیه امور مربوط به رابطه زوجیت با یکدیگر به توافق می رسند و همانطور که از نامش پیداست می خواهند به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند.

نکته حائز اهمیت در طلاق توافقی موضوع مکتوب کردن توافقات زوجین است. برای اینکه این توافقات فصل الخطاب حقوق مالی و غیر مالی زوجین قرار گیرد و جایی برای طرح ادعای بعدی وجود نداشته باشد بهتر است زیر نظر وکیل طلاق توافقی تنظیم شود. با توجه به اینکه کلیه حقوق مالی و غیر مالی زوجین از جمله مهریه، حضانت فرزندان، اجرت المثل، نفقه زوجه و فرزندان به موجب صورتجلسه توافقات طلاق توافقی تعیین تکلیف می گردد اگر صورتجلسه توافقات طلاق به درستی تنظیم نشود می تواند تبعات فراوانی برای زوجین به بار بیاورد

زن و شوهر روبروی هم نشسته اند و در حال توافق برای طلاق توافقی هستند و حلقه های ازدواج و خودکار روی توافق نامه قرار دارد

توافق نامه طلاق توافقی

شرط اصلی طلاق توافقی، توافق زوجین نسبت به مسائل مالی و غیر مالی است. در جلسه رسیدگی طلاق توافقی دادگاه از وکلای زوجین می خواهد توافقات مالی و غیر مالی زوجین را به دادگاه اعلام کنند و این یک موضوع الزامی است بنابراین زوجین باید در مورد تمام امور مربوط به رابطه زوجیت اعم از مهریه، حضانت فرزندان، نفقه و اجرت المثل و سایر حقوق مالی و غیر مالی ناشی از رابطه زوجیت توافق داشته باشند. پس از توافق، زوجین با حضور در دفتر وکالت وکیل طلاق توافقی و امضای توافق نامه ای که وکیل تنظیم می نماید و اعطای وکالت به وکیل دادگستری، نسبت به طلاق توافقی اقدام می کنند.

مواردی که زوجین حتما قبل از مراجعه به وکیل در خصوص آن باید به توافق برسند و هیچ اختلاف نظری در خصوص آنها نداشته باشند تا بتوانند طلاق توافقی توسط وکیل را انجام دهند. از قرار زیر می باشند:

مهریه

اصلی ترین توافق زوجین توافق بر سر مهریه است. طلاق توافقی ممکن است با پرداخت کل مهریه یا قسمتی از آن واقع شود یا بدون پرداخت مهریه صورت گیرد. در رای طلاق توافقی باید در خصوص مهریه تعیین تکلیف شود. چنانچه زوجین قصد طلاق توافقی بدون پرداخت مهریه داشته باشند در این صورت زوجه باید کل مهریه خود را در قبال طلاق به زوج ببخشد و یا ذمه زوج را ابراء نماید. اما اگر زوجین توافق کنند که مهریه پرداخت شود، باید مشخص شود که مهریه به صورت یکجا یا اقساطی پرداخت می گردد.

حضانت فرزند

چنانچه زوجینی که قصد طلاق توافقی دارند دارای فرزند مشترک باشند و فرزند آنها دختر زیر ۹ سال یا پسر زیر ۱۵ سال باشد، باید در مورد حضانت و نگهداری آن با یکدیگر به توافق برسند. زوجین می توانند توافق نمایند حضانت فرزندان با پدر یا مادر باشد. در صورتی که توافق شود حضانت با پدر باشد زوجین باید میزان نفقه فرزند یا فرزندان را که زوج باید به زوجه پرداخت نمایند مشخص نمایند. در صورتی که فرزندان زوجین بالای 9 یا 15 سال باشد نیازی به تعیین تکلیف حضانت نیست و خود فرزند در این مورد تصمیم می گیرد.

جهیزیه

مورد دیگری که زوجین باید نسبت به آن تعیین تکلیف نمایند جهیزیه زوجه است. در صورتی که جهیزیه در منزل مشترک باقی مانده باشد زوجین باید تصمیم بگیرند که جهیزیه قبل از اجرای صیغه طلاق یا بعد از اجرای صیغه طلاق به زوجه مسترد گردد. در صورتی که توافق زوجین این باشد که زوج جهیزیه را قبل اجرای صیغه طلاق مسترد نماید زوجه باید قبل از مراجعه به دفتر ثبت طلاق نسبت به تحویل گرفتن جهیزیه اقدام نماید. در غیر اینصورت می تواند پس از ثبت طلاق نسبت به استرداد جهیزیه خود اقدام نماید

نفقه و اجرت المثل

یکی دیگر از مواردی که زوجین باید جزء توافقات خود به وکیل طلاق توافقی اعلام نمایند، نفقه و اجرت المثل زوجه می باشد. منظور از نفقه زوجه، نفقه ایام گذشته زوجه می باشد. در صورتی که زوج نفقه زوجه او را در ایام گذشته پرداخت ننموده باشد می توانند در رابطه با میزان آن توافق نمایند. اجرت المثل نیز هزینه کارهایی است که زوجه در طول ایام زندگی مشترک در منزل شوهر انجام داده است. معمولا در طلاق توافقی زوجین نسبت به نفقه و اجرت المثل ادعایی ندارند و توافقات در مورد مهریه و جهیزیه و حضانت فرزندان و نفقه آنها است.

وکیل طلاق توافقی تهران در دفتر وکالت در حال تنظیم توافق نامه طلاق توافقی است و زوجین روبروی او نشسته اند

وکیل طلاق توافقی در تهران

کل روند طلاق توافقی که در این مقاله توضیح داده شد، در صورتی است که طلاق توافقی توسط وکیل طلاق توافقی در تهران انجام شود. بدیهی است چنانچه زوجین بخواهند روند طلاق توافقی را در شهر محل زندگی خود طی کنند، باید روند آن را در شهر خود انجام دهند و یا جهت اعطای وکالت، به وکیل طلاق توافقی تهران مراجعه نمایند.

در صورتی که در شهرستان زندگی می کنید، می توانید جهت مشاوره حقوقی طلاق توافقی با ما تماس حاصل نمایید. روند طلاق توافقی توسط وکیل طلاق توافقی در تهران بین ده تا بیست روز کاری انجام می پذیرد و وکیل روند طلاق توافقی بدون حضور زوجین را انجام می دهند، به نحوی که نیازی به حضور زوجین در هیچ کدام از مراحل طلاق توافقی نمی باشد.

جهت مشاوره با وکیل طلاق توافقی

با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید

(۲۰ خط ویژه)
(۲۰ خط ویژه)
(تلفن همراه)

وکیل خانم برای طلاق توافقی

در برخی موارد در پرونده طلاق خانمها ترجیح می دهند که برای پیگیری پرونده طلاق توافقی خود به وکیل خانم برای طلاق توافقی مراجعه نمایند. در مجموعه دادهومان برای انجام پرونده های طلاق توافقی با وکلای مجرب طلاق توافقی همکاری می شود که هم وکیل خانم برای طلاق توافقی و هم وکیل آقا برای طلاق توافقی می باشند.

برای انجام طلاق توافقی به وسیله وکیل، حضور دو وکیل، از بهترین وکلای خانواده در تهران، یکی از طرف زوج و دیگری از طرف زوجه لازم است. زیرا حقوق و منافع زن و مرد با یکدیگر در تعارض است و یک وکیل نمی تواند همزمان هم به مصلحت زن و هم به مصلحت مرد اقدام کند. در نتیجه به لحاظ قانونی نمی تواند همزمان وکالت هر دو را در پرونده طلاق توافقی برعهده بگیرد. در گروه وکلای دادهومان، جهت انجام طلاق توافقی، از طرف زوجه وکیل خانم برای طلاق توافقی و از طرف زوج وکیل آقا همکاری می نمایند.

هزینه وکیل طلاق توافقی

جهت اطلاع از اینکه هزینه وکیل طلاق توافقی چقدر است، می توانید با وکیل متخصص طلاق توافقی بنیاد وکلای دادهومان تماس حاصل نمایید. البته هزینه های طلاق توافقی جدای از حق الوکاله وکیل طلاق توافقی به شرح زیر می باشد:

  • هزینه ثبت دادخواست طلاق توافقی حدود ۲۰۰ هزار تومان.
  • هزینه جلسه مشاوره طلاق توافقی ۱۴۰ هزار تومان.
  • هزینه گواهی عدم بارداری حدود ۸۰ هزار تومان.

وکالت طلاق توافقی

چنانچه زوجه بخواهد اقدام به گرفتن وکیل برای طلاق توافقی با وکالت طلاق نماید، باید وکالت طلاق از زوج داشته باشد و با آن وکالتنامه حتما باید به وکیل طلاق توافقی مراجعه نماید و با اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری، برای طلاق توافقی اقدام نماید. وکالتنامه هایی که در این خصوص توسط دفاتر اسناد رسمی صادر می شوند، متفاوت می باشند. مثلا در برخی موارد زن با بخشیدن کل مهریه خود وکالت در طلاق را بدست می آورد. ولی در برخی موارد مفاد وکالتنامه به نحوی تنظیم می شود که زن بدون بخشیدن مهریه و یا سایر حقوق مالی خود وکالت در طلاق توافقی بگیرد. یعنی زوجه بدون بذل مهریه می تواند از مرد طلاق بگیرد.

نکته ای که در خصوص وکالتنامه طلاق  حائز اهمیت است، نحوه نگارش آن درحدود اختیارات وکیل طلاق می باشد. متاسفانه برخی وکالتنامه های طلاق به صورت کامل تنظیم نمی شوند و زوجه را با مشکلاتی مواجه می کنند. به طور مثال چنانچه در وکالتنامه اسقاط حق تجدیدنظرخواهی یا اسقاط حق فرجام خواهی پیش بینی نشده باشد زوج پس از صدور رای می تواند نسبت به آن اعتراض کند و مراحل طلاق را طولانی نماید و یا اگر حدود اختیارات وکیل در وکالتنامه بصورت کامل درج نشده است زوجه را با مشکلات دیگری مواجه می کند. بنابراین چنانچه زوجه می خواهد طلاق توافقی بدون حضور زوج انجام دهد باید در تنظیم مفاد وکالتنامه دقت نماید.

بهترین وکیل طلاق توافقی در حال تنظیم قرارداد با زوجین است

بهترین وکیل برای طلاق توافقی

انتخاب بهترین وکیل برای طلاق توافقی بسیار مهم و حائز اهمیت است. زوجین باید در این مورد دقت کافی نمایند، که در آینده با مشکل روبرو نشوند. بهترین وکیل برای طلاق توافقی، وکیلی است که در زمینه طلاق توافقی تجربه بالایی دارد و به رویه عملی دادگاهها آشنای کامل دارد و به قوانین و آیین نامه های جدید طلاق توافقی کاملا مسلط است. در واقع بهترین وکیل طلاق توافقی وکیل متخصص طلاق توافقی است.

دعاوی خانواده علی الخصوص طلاق از اهمیت بالایی بر خوردار است. گاهی اوقات پای فرزندان در میان است. بر هم خوردن کیان خانواده آسیب های جدی بر تمام اعضای خانواده وارد می سازد. در عین حال باید توجه داشت در برخی موارد حفظ رابطه به هر قیمت نه تنها جلوی آسیب ها را نمی گیرد، بلکه ممکن است زندگی را به کام زوجین و فرزندان تلخ نماید. طلاق نتیجه یک انتخاب اشتباه است اگر تلاش زوجین در جهت اصلاح امور و بر طرف کردن اختلافات به نتیجه نرسیده باشد، توصیه بهترین وکیل برای طلاق توافقی این است که زوجین به جای طرح دعاوی متعدد علیه یکدیگر و فرسایش روحی و روانی همدیگر، اقدامات جدایی را با راهنمایی وکیل طلاق توافقی با توافق و سازش انجام دهند.

بنیاد وکلای دادهومان با تاکید بر حفظ بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق، در وهله اول زوجین را دعوت به صلح و سازش می کند و در موارد لزوم، مراجعه به مشاور خانواده را توصیه می نماید. در مواردی که تلاش زوجین در این زمینه میسر واقع نشده است و به عنوان آخرین راه حل چاره ای جز طلاق و جدایی وجود ندارد، وکلای دادهومان به زوجین در کاهش آسیب های روحی و روانی ناشی از فرایند انجام طلاق کمک می کنند.

وکیل طلاق توافقی در دفتر وکالت خود نشسته و دستان خود را بالا آورده و زوجین را به صلح و سازش و آرامش دعئت می کند

مزایای وکیل طلاق توافقی

داشتن وکیل برای طلاق توافقی مزایای زیادی دارد. از جمله مهمترین مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد 

به حداقل رساندن تنش میان زوجین

 با توجه به اینکه در انجام فرآیند طلاق توافقی توسط وکلای دادهومان نیازی به حضور زوجین در هیچ یک از مراحل وجود ندارد بنابراین فشار روانی حاصل از روند طلاق توافقی  برای زوجین کاهش پیدا کرده و زوجین با آرامش بیشتری این روند را طی خواهند کرد. 

انجام طلاق توافقی به صورت تخصصی

وکیل طلاق توافقی سالیان زیادی در این حوزه فعالیت داشته و به نحوه عملکرد دادگاهها و مسائل حقوقی مربوط به شیوه طرح دادخواست طلاق توافقی و پیگیری روند آن آشنایی کامل دارد. بنابراین با گرفتن وکیل برای طلاق توافقی کلیه اقدامات حقوقی پرونده به صورت تخصصی انجام می شود و از اتلاف وقت و هزینه اضافی جلوگیری می شود.

طلاق توافقی بدون نیاز به حضور زوجین

یکی ازبزرگترین مزایای گرفتن وکیل برای طلاق توافقی عدم نیاز به حضور زوجین در جلسات دادگاه و شورای حل اختلاف و مشاوره است. وکیل طلاق توافقی کلیه مراحل طلاق توافقی را از ابتدای تقدیم دادخواست تا شرکت در جلسات شورای حل اختلاف و دادگاه و مشاوره انجام خواهد داد بدون اینکه نیازی به حضور هیچ یک از زوجین باشد.

جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه 

یکی دیگر از مزایا وکیل طلاق توافقی جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه موکلین گرامی می باشد. زیرا وکیل طلاق توافقی دادهومان فرآیند طلاق توافقی را برای شما عزیزان از 5 ماه به حدود یک ماه کاری تقلیل می دهد و همچنین هزینه های شرکت در جلسات مشاوره بهزیستی نیز از هزینه ها ی شما حذف خواهد شد و مضافاً با اعطای وکالت به وکیل دادگستری دیگر نیاز نیست شما وقت خود صرف انجام فرآیند طولانی اقدام از ناحیه خود زوجین کنید. 

وکیل طلاق توافقی خوب در دفتر وکالت خود نشسته و دست خود را روی ترازوی عدالت گذاشته است

ویژگی های وکیل طلاق توافقی خوب

از مهمترین ویژگی های یک وکیل خوب برای طلاق توافقی به موارد زیر می توان اشاره کرد

متخصص طلاق توافقی

پرونده های خانواده از نظر روند رسیدگی دادگاهها شرایط متفاوتی نسبت به سایر دعاوی دارند. وکلایی که کار خانواده انجام نمی‌دهند به این روند آشنایی ندارند و بعضا نمی توانند پرونده های خانواده علی الخصوص طلاق توافقی را به درستی طرح و پیگیری نمایند. بنابراین داشتن تجربه در زمینه دعاوی خانواده یکی از ویژگی های مهم وکیل طلاق توافقی است  

آشنایی با آخرین قوانین و مقررات طلاق توافقی

چنانچه وکیل طلاق توافقی آشنایی کامل به نحوه انجام طلاق توافقی توسط شعبات مختلف دادگاه داشته باشد. می تواند با کیفیت بهتری پرونده را به سرانجام برساند و طول مدت دادرسی را پیش بینی نماید.

آشنایی با رویه عملی دادگاهها

یک وکیل طلاق توافقی خوب با توجه به اینکه اکثر پرونده های وی در زمینه طلاق توافقی است و مراجعات مکرری به دادگاههای خانواده در این زمینه داشته است به رویه عملی هر یک از دادگاههای خانواده آشنا است و می تواند پرونده طلاق توافقی را به بهترین شکل پیش ببرد.

پیگیری مستمر پرونده

یکی از ویژگی های بارز وکیل طلاق توافقی پیگیری مستمر پرونده در روند رسیدگی می باشد. به دلیل کثرت پرونده های طلاق توافقی در شورای حل اختلاف و دادگاه، جهت انجام به موقع نیاز به پیگیری ها مستمر وکیل دارد و یک وکیل خوب برای طلاق توافقی با به طور مستمر پرونده را در مراحل مختلف پیگیری نماید.

وکیل طلاق توافقی در حال توضیح دادن و ارائه مشاوره مراحل طلاق توافقی به زوجین است

نقش وکیل طلاق توافقی در روند طلاق

طلاق یکی از پر استرس ترین و سخت ترین فرآیند های زندگی هر شخصی می باشد. وکیل طلاق توافقی نقش مهم و پررنگی در روند انجام طلاق توافقی دارد. یک وکیل خوب برای طلاق توافقی می تواند تا حد زیادی از استرس و تنش زوجین کم کند و این فرآیند را آسان تر نماید. در زیر به نقش وکیل در روند طلاق توافقی می پردازیم

ارائه اطلاعات حقوقی کافی

 زوجین در انجام فرآیند طلاق به دلیل عدم اطلاعات حقوقی در سردرگمی زیادی به سر می برند. وکیل طلاق توافقی هم می تواند همراه خوبی برای آنها در طی این مسیر باشد و هم اطلاعات حقوقی لازم در اختیار زوجین قراردهد. وکیل طلاق توافقی به شما درک بهتری از حقوق و تعهدات حقوقی در طلاق توافقی ارائه می دهد و راه را برای زوجین شفافتر و تصمیم گیری را راحتر می نماید. 

انجام تخصصی امور طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی با تجربه و مهارت و علم و دانشی که در این حوزه دارد به زوجین کمک می کند فرآیند طلاق را بصورت اصولی و صحیح انجام دهند و ابعاد حقوقی قضیه طوری اداره شود که فرآیند جدایی هم در کوتاه ترین زمان انجام شود و هم حقوق هر دو طرف رعایت گردد.

توضیح چگونگی فرایند طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی به شما به صورت شفاف توضیح دهد چگونه فرآیند طلاق توافقی پیش می‌رود و چه مراحلی را باید طی شود و این آگاهی احساس اطمینان خاطر را در زوجین در انجام فرآیند طلاق بیشتر می‌کند.

تدوین توافقنامه

کمک به نگارش توافقنامه یکی دیگر از نقش های وکیل طلاق توافقی است ،جزئیاتی مانند تقسیم دارایی‌ها و و یا قوانین مربوط به حضانت در صورت وجود فرزندان و یا نحوه دریافت و پرداخت مهریه و یا بذل و ابرا آن همگی از جمله مواردی است که وکیل طلاق در تدوین توافقنامه زوجین لحاظ می‌کند.

مشاوره درباره بند های توافقنامه

وکیل طلاق توافقی با مشاوره ای که به شما ارائه می‌دهد به شما کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرید و با نتایج حقوقی و مالی تصمیمات خود راجع به امور مالی و غیرمالی ناشی از رابطه زوجیت آگاه باشید.

حفظ حقوق فرزندان مشترک

چنانچه زوجین دارای فرزند یا فرزندان مشترکی باشند وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند آنها در مورد حفظ حقوق فرزندان از جمله حضانت و نفقه و حق ملاقات پدر یا مادر با فرزند راهنمایی نماید.  

وکیل طلاق توافقی دست موکل خود را برای آرامش دادن به او در داخل دستان خود گرفته است

وکیل طلاق توافقی چکار برای ما می کند

سوال برخی از موکلینی که با ما تماس می گیرند این است که داشتن وکیل طلاق توافقی چه کمکی به ما می کند و آیا طلاق توافقی الزاما نیاز به وکیل دارد یا خیر؟در زیر از جمله خدماتی که یک وکیل طلاق توافقی ارائه می دهد اشاره می کنیم.

مشاوره حقوقی طلاق توافقی

در طلاق توافقی با توجه به اینکه حقوق  و منافع زوجین با یکدیگر در تضاد می باشد، برای اینکه حقوق هر دو حفظ شود وکیل طلاق توافقی می تواند زوجین را از حقوق و تعهدات خود مطلع نماید تا تصمیم بهتری در جهت توافق با یکدیگر بگیرند. وکیل طلاق توافقی می‌تواند شما را در مورد حقوق مالی و غیر مالی ناشی از رابطه زوجیت آگاه کند. او به زوجین  کمک می‌کند تا از تبعات حقوقی تصمیمات خود در زمینه  طلاق توافقی آگاه باشند. یعنی بدانند که از چه حقوقی برخوردارند و یا اینکه چطور می توانند حقوقی مالی و غیر مالی خود را محفوظ نگه دارند. 

تنظیم توافقنامه صحیح

وکیل طلاق می‌تواند در مذاکرات توافقی به شما کمک کند تا بهترین شرایط ممکن را در توافق‌نامه طلاق توافقی درج نمایید. این شرایط شامل چگونگی پرداخت یا بذل مهریه ، تقسیم دارایی‌ها، حضانت فرزندان مشترک، و سایر جنبه‌های مربوط به پس از طلاق می‌شوند. وکیل با کنترل دقیق توافق‌نامه و اطمینان از روشنی و دقت آن، به شما این اطمینان را می دهد که توافقات به نحوه صحیح تنظیم شده است و امکان بروز مشکل را به حداقل می رساند.

کوتاه کردن روند طلاق توافقی

اگر زوجین وکیل نداشته باشند باید جلسات مشاوره بهزیستی که حداقل 5 جلسه می باشد را انجام دهند و پس از گذشت ۴۵ روز از تاریخ دریافت گواهی عدم سازش می توانند دادخواست خود را تقدیم نموده و مراحل طلاق توافقی را در شورای حل اختلاف و دادگاه سپری نمایند و این باعث طولانی شدن فرآیند طلاق توافقی می شود و حدود ۴ الی ۶ ماه زمان می برد. یک وکیل طلاق توافقی با تجربه می تواند زمان طلاق توافقی را برای شما کوتاه تر نماید.

در گروه وکلای دادهومان با وکلای طلاق توافقی با تخصص و تجربه ای که در این زمینه دارند این زمان ۶ ماهه را به ۱ ماه کاری تقلیل می دهند .

عدم نیاز به حضور زوجین

وکیل به عنوان نماینده و وکیل شما در ارتباط با طرف مقابل و وکیل او عمل می‌کند و در جلسات دادگاه و شورای حل اختلاف و جلسات مشاوره به نمایندگی از زوجین حضور می یابد. بنابراین در صورتی که وکیل برای طلاق توافقی داشته باشید نیازی به حضور شما در هیچ یک از مراحل طلاق توافقی نخواهد بود و کلیه اقدامات توسط وکلا انجام می شود. 

بنابراین در فرآیند طلاق توافقی، حضور وکیل طلاق توافقی می‌تواند برای هر دو طرف منافع زیادی داشته باشد. وکیل در این مسیر به عنوان مشاور و نماینده شما عمل می‌کند تا حقوق و منافع شما حفظ می‌شوند و فرآیند طلاق توافقی با چالش کمتر و در زمان کوتاهتری سپری شود..

با ماژیک رو صفحه به انگلیسی نوشته می شود نیاز به وکیل دارید؟

نحوه انتخاب وکیل طلاق توافقی

وقتی تصمیم به طلاق توافقی می‌گیرید، انتخاب وکیل مناسب یک گام بسیار مهم است که می‌تواند تأثیر مستقیمی در پیشبرد پرونده شما داشته باشد. امروزه با توجه به گسترش ارتباطات و اینترنت روش های متفاوتی برای انتخاب وکیل طلاق توافقی وجود دارد. یکی از این راهها سایت های موجود در اینترنت می باشد. در این روش باید توجه داشته باشید شخصی که با اون قرارداد می بندید وکیل دادگستری باشد. متاسفانه برخی از دارندگان سایتها وکیل نیستند و موسساتی هستند که توسط افرادی غیر وکیل اداره می شوند.  موضوع وکالت یک امر حرفه ای است و اداره این موسسات توسط افراد غیر وکیل کاملا غلط است و عملا هم مشکلاتی به بار می آورد و مضافاً هزینه کذافی را بلاجهت از مراجعین خود دریافت می کنند. بنابراین باید از وکیل بودن پاسخگویان مطمئن شوید.

به چند نکته کلیدی که در انتخاب وکیل طلاق توافقی باید دقت نماید در زیر اشاره می نماییم    

 تخصص در حقوق خانواده

باید توجه داشته باشید وکیلی که انتخاب می نمایید در زمینه حقوق خانواده و طلاق توافقی متخصص باشد. چون در صورتی که وکیل مورد نظرتان متخصص طلاق توافقی نباشد هم حق الوکاله ای که از شما دریافت می کنند بیشتر خواهد بود و هم طول فرایند انجام طلاق توافقی به درازا خواهد کشید. مضافاْ وکیل متخصص طلاق توافقی می‌تواند به شما کمک کند تا در مسائل پیچیده‌ مانند تنظیم حقوقی توافق‌نامه، دریافتن یا پرداخت حق و حقوق مالی، تقسیم دارایی‌ها و حضانت فرزندان، ملاقات فرزندان بهترین تصمیمات را بگیرید.

مشاوره اولیه با وکیل

دقت نمایید شخصی که تلفن را پاسخ می دهد حتما وکیل دادگستری باشد. مشاوره اولیه خود را با وکیل انجام دهید. اشخاص عیر وکیل اشراف کامل به موضوع ندارند و ممکن است اطلاعات اولیه اشتباهی را به شما ارائه دهند. صحبت با وکیل این فرصت را به شما می‌دهد تا وکیل مورد نظر خود را بشناسید و در مورد تجربه کاری او بیشتر آشنا شوید.

با تجربه در طلاق توافقی

وکیلی را انتخاب نمایید که تجربه بالایی در زمینه طلاق توافقی داشته باشد. وکیل با سابقه در زمینه طلاق توافقی با چالش‌ها و جزئیات این فرآیند آشنا است و برنامه‌ریزی موثرتری را انجام می دهد. عمدتاْ وکلایی که در زمینه طلاق توافقی فعالیت نمی کنند اطلاع کافی در مورد نحوه انجام سریع فرآیند طلاق توافقی ندارند و این موضوع موجب می شود روند طلاق توافقی به درازا بکشد و چندین ماه درگیر پرونده خود شوید. مضافاً وکیلی که در این زمینه تجربه ندارد با چالش هایی روبرو می شود و ممکن است از شما حق الوکاله بیشتری مطالبه نماید.

نظرات موکلین سابق

نظر و تجربیات دیگران که کار طلاق توافقی خود را به وکیل مورد نظر شما سپرده اند و با ایشان همکاری کرده‌اند، می‌تواند راهنمایی مفیدی باشد. درجه رضایت مشتریان گذشته معیاری مهم برای انتخاب وکیل طلاق توافقی است. وکیلی را انجام نمایید که جلب رضایت شما برای ایشان در اولویت باشد.

 حدود اختیارات وکیل طلاق توافقی

 اختیارات وکیل طلاق توافقی همان است که در وکالتنامه و توافقنامه طلاق توافقی هنگامی که زوجین در دفتر وکالت وکیل حضور دارند نوشته می شود. اصولاً مواردی که بسیار مهم است از جمله بذل مهریه ، ابرا مهریه ،حضور در جلسات مشاوره یا داوری ،اسقاط حق تجدید نظرخواهی ،اسقاط حق فرجام خواهی،تعیین تکلیف در خصوص حقوق مالی و غیرمالی از جمله حضانت فرزندان مشترک در حدود اختیارات وکیل درج می گردد.   

کارآموز وکالت یا وکیل پایه یک دادگستری

برخی از موکلین از ما می پرسند که برای طلاق توافقی نیاز به وکیل پایه یک دادگستری می باشد یا کارآموزان وکالت نیز می توانند پرونده طلاق توافقی را انجام دهند. از آنجا که کارآموزان وکالت حق وکالت در دیوان عالی کشور را ندارند و برای قطعی شدن رای طلاق توافقی نیاز به اسقاط حق فرجام خواهی می باشد. بنابراین کارآموزان نمی توانند پرونده طلاق توافقی را انجام دهند و حتما باید پرونده طلاق خود را به وکیل پایه یک دادگستری بسپارید. 

همچنین بعضا دیده می شود که وکلا تازه کار یا موسساتی که از وکلا غیر حرفه ای استفاده می کنند با ارقام پایین وعده انجام کار طلاق توافقی را به موکلین داده اند. توصیه می شود که از انجام این کار خودداری نمایند. چرا که بعضا این وکلا نمی توانند از عهده انجام پرونده به نحو صحیحی برآیند و مشکلات حقوقی را برای موکلین ایجاد می کنند. ما پیسنهاد می کنیم که جهت انجام امور طلاق توافقی به وکیل متخصص این امر مراجعه نمایید.  

وکیل طلاق توافقی در کانادا

از آنجا که برخی از هموطنان ما در کانادا زندگی می کنند و در کانادا از یکدیگر جدا شده اند و می خواهند مراحل طلاق آنها در ایران نیز انجام پذیرد و در شناسنامه آنها ثبت گردد ولی امکان حضور در ایران را ندارند می توانند از طریق سامانه میخک به یکی از بستگان خود در ایران وکالت دهند و بستگان ایشان با آن وکالت طلاق به دفتر ما مراجعه می نمایند و با اعطای وکالت به وکلای طلاق توافقی مراحل طلاق آنها در ایران پیگیری و انجام خواهد شد.

جهت مشاوره با وکیل طلاق توافقی

با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید

(۲۰ خط ویژه)
(۲۰ خط ویژه)
(تلفن همراه)

42 دیدگاه

  1. سلام
    من و همسرم تصمیم گرفتیم که از هم جدابشیم و توافقات رو هم انجام دادیم اگر به وکیل توافقی طلاق در مجموعه شما مراجعه کنیم چند روز طول میکشه تا کارمون انجام بشه؟

  2. سلام خسته نباشید
    من دخترم آلمان زندگی می کنه و به من وکالت داده که براش وکیل جهت طلاق توافقی بگیرم چه مدارکی لازمه که همراه خودم به دفتر وکالت شما بیارم؟ و اگر با وکالت طلاق برای دخترم اقدام کنم مدت زمانش همون 10 تا 20 روز کاری هست؟

    • با سلام، وقت بخیر دوست عزیز
      مدارک لازم جهت طلاق توافقی اصل وکالتنامه و سند ازدواج و شناسنامه و کارت ملی زوجین می باشد. مدت زمان آن هیچ تفاوتی با سایر موارد ندارد.
      روز خوبی داشته باشید

  3. باسلام برادر من ميخواد از همسرش توافقي طلاق بگيره ممنون ميشم حق الوكاله طلاق توافقي را براي دوتا وكيل بفرماييد چقدر ميشه؟

  4. سلام خسته نباشيد من و همسرم قصد داريم توافقي جدا بشيم. ميخواستم سوال كنم ببينم ميشه بدون حضور تمام كارامون انجام بشه ؟ ممنون

    • سلام
      بله حتما، شما توافقات خود را به دفتر دادهومان اعلام می فرمایید. پس از تنظیم صورتجلسه توسط وکیل و امضای آن توسط شما، وکیل طلاق توافقی کلیه مراحل را انجام خواهد داد و نیازی به حضور شما در هیچ یک از مراحل نیست.
      ایام خوش

    • سلام
      انجام مراحل طلاق توافقی در گروه وکلای دادهومان بدون حضور زوجین صورت می گیرد. اگر به وکیل طلاق توافقی وکالت دهید نیازی به حضور هیچ کدام از شما نیست.
      ایام خوش

    • سلام وقت بخیر
      بله در گروه حقوقی دادهومان هم وکلای آقا و هم وکلای خانم که در زمینه طلاق به صورت تخصصی فعالیت می کنند همکاری می نمایند. در این زمینه می توانید با دفتر تماس حاصل فرمایید.
      روز خوبی داشته باشید

    • سلام
      می توانید با وکلای متخصص طلاق گروه حقوقی دادهومان با شماره تلفن درج شده در سایت تماس حاصل نموده و در مورد شرایط درخواست طلاق خود مشاوره حقوقی نمایید.
      روز خوبی داشته باشید

    • سلام
      وقت بخیر
      انجام کلیه مراحل طلاق توافقی در گروه وکلای دادهومان کاملا به صورت غیر حضوری بوده و کلیه مراحل توسط وکلای طلاق توافقی انجام می پذیرد.
      روز خوبی داشته باشید

  5. سلام وقت بخیر
    من دخترم میخواداز همسرش جدا بشه تمام جلسات مشاوره طلاق توافقی رو هم رفتن و گواهی عدم انصراف از طلاق هم دریافت کردن ولی شوهرش میگه دادگاه نمیاد اگه وکیل برای طلاق توافقی بگیره میتونه بدون حضور شوهرش انجام بده بقیه مراحل طلاق؟؟
    ممنون

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر همسر شما به وکیل طلاق توافقی وکالت بدهد نیازی به حضور ایشان در فرایند طلاق توافقی نیست. شما میتوانید به همراه وکیل کلیه مراحل طلاق توافقی را انجام دهید.
      ایام خوبی داشته باشید

  6. سلام ممنون عالی بود
    ببخشید من یه سوال داشتم من از همسرم وکالت طلاق دارم ولی پیش هر وکیل برای طلاق توافقی رفتم میگن نمیتونی با وکالت اقدام کنی چون توکیل توش نداره
    میشه منو راهنمایی کنید ؟

    • سلام
      جهت مشاوره دقیق بهتر است وکالتنامه خود را در واتساپ به ما ارسال نمایید تا توسط وکیل طلاق توافقی مورد بررسی قرار گیرد.
      ایام خوش

  7. سلام
    وکیل طلاق توافقی چه کمکی میتونه به ما بکنه ؟
    اگه خودمون توافق کرده باشیم بازم نیاز به گرفتن وکیل برای طلاق توافقی هست ؟

    • سلام
      وقت یخیر
      گرفتن وکیل اجباری نیست ولی با توجه به رویه مختلف دادگاها و پیچیدگی عملی این کار توصیه می شود به وکیل طلاق توافقی وکالت دهید.
      روز خوبی داشته باشید

  8. سلام من دفتر خدمات قضایی برای دادن دادخواست طلاق توافقی مراجعه کردم گفتن که حتما باید نامه مشاوره داشته باشم
    سوالم از شما اینه که اگر وکیل بگیرم، طلاق توافقی بدون مشاوره امکان پذیر یا باید بازم مشاوره برم؟

    • سلام
      وقت شما بخیر
      در صورتی که به وکیل مراجعه فرمایید در گروه حقوقی دادهومان نیازی به انجام مشاوره توسط زوجین نیست کلیه مراحل طلاق توافقی حتی مشاوره نیز توسط وکلای طلاق توافقی انجام می پذیرد.
      ایام خوبی داشته باشید

      • سلام
        وقت بخیر
        ببخشی برای طلاق توافقی حتما باید اصل سند ازدواج وجود داشته باشه من اصل سند گم کردم میخواستم ببینم اگه به وکیل طلاق توافقی مراجعه کنیم اصل سند ازدواج لازمه ؟

        • سلام وقت شما هم بخیر
          در صورتی سند ازدواج خود را گم کرده اید باید به دفتر خانه ای که ازدواج خود را در آن ثبت نموده اید مراجعه نموده و رونوشت سند ازدواج را تهیه فرمایید و سپس به دفتر ما مراجعه نمایید.
          روز خوش

  9. سلام
    من و همسرم شهرستان هستیم میخواستم بپرسم به وکیل طلاق توافقی در تهران اگر مراجعه کنیم میتونن ده روزه کارمون رو انجام بدن

    • سلام
      بله ، اگر مدارک خود را در دفتر گروه حقوقی دادهومان تکمیل فرمایید امکان انجام طلاق توافقی در این مدت است.
      شاد باشید

  10. سلام
    من میخوام وکیل برای طلاق توافقی بگیرم ولی اصلا نمیخوام همسرم حتی یبارم ببینم میشه من جدا به دفتر شما مراجعه کنم و همسرم جدا بیاد؟

    • سلام
      وقت شما بخیر
      بله، در گروه حقوقی دادهومان این امکان وجود دارد با هماهنگی دفتر، زوجین جدا از یکدیگر برای ارائه مدارک و تنظیم توافق نامه طلاق توافقی مراجعه نمایند
      موفق و پیروز باشید

  11. سلام
    من دخترم و همسرش در خارج از کشور زندگی میکنند برای انجام طلاق توافقی خارج از کشور باید اقدام کنند یا اینجا باید وکیل برای طلاق توافقی بگیرن
    ممنونم ار اینکه راهنمایی میفرمایید

    • سلام
      احوال شخصیه از جمله طلاق ایرانیان خارج از کشور تابع قانون ایران است لذا دختر شما برای انجام طلاق توافقی باید مراحل قانونی طلاق در ایران را طی نمایند. برای این کار بهترین راه اعطای وکالت به وکیل طلاق توافقی است.
      روز خوبی داشته باشید

  12. سلام
    ببخشید برای طلاق توافقی چند تا وکیل لازم هست
    من هر جا تماس میگیرم میگن دوتا وکیل باید باشه
    میتونم بپرسم چرا دوتا وکیل ؟

    • سلام وقت بخیر
      برای انجام مراحل طلاق توافقی نیاز به همکاری دو نفر وکیل پایه یک دادگستری است. منافع زوجین در تضاد هم هستند و یک نفر وکیل نمی تواند هم منافع زوج را رعایت کند و هم منافع زوجه را.
      موفق باشید

  13. سلام وقت شما بخیر
    ما چهار ماه پیش طلاق توافقی گرفتیم و رای هم از دادگاه دریافت کردیم ولی ثبتش نکردیم
    الان میشه رای طلاق توافقی رو ثبت کنیم یا دوباره باید وکیل بگیریم و از اول اقدام بشه ؟

    • سلام وقت شما هم بخیر
      متاسفانه مهلت اعتبار رای دادگاه در طلاق توافقی سه ماه از تاریخ قطعیت است. در صورتی که ظرف این مدت به دفترخانه مراجعه نکرده باشید، باید از ابتدا تمام مراحل را انجام دهید.
      موفق باشید

  14. سلام
    وقت شما بخیر
    وکیل طلاق توافقی تا چه مرحله کار ما رو میتونه انجام بده من همسرم مریض و اصلا نمیتونه جایی حضور داشته باشه ،آیا وکیل همه مراحل طلاق توافقی رو انجام میده

    • سلام وقت بخیر
      بله ، در صورت اعطای وکالت به وکلای طلاق توافقی دادهومان نیازی به حضور هیچ یک از زوجین در هیچ یک از مراحل نیست. تمام اقدامات را وکلا انجام می دهند.
      موفق باشید

  15. سلام
    خواستم از مجموعه شما تشکر کنم مخصوصا از برخورد صبورانه وکلا ،که واقعا کمک بزرگی برای من در شرایط سخت بود

  16. سلام
    من و شوهرم میخوایم طلاق توافقی بگیریم ،اگه برای طلاق توافقی بخوایم وکیل بگیریم باید با پدرم حتما بیام دفتر شما یا برای طلاق توافقی نیازی به حضور پدرم نیست ؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *